Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Kompetencje Kanclerza

Na podstawie Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu wprowadzonego Zarządzeniem Rektora nr 54/2019 z dnia 23.07.2019 r. z późniejszymi zmianami zakres działania Kanclerza obejmuje:

 

  1. Kanclerz pełni funkcję dyrektora administracyjnego Uczelni i podejmuje decyzje w zakresie obowiązków i zadań realizowanych przez siebie i podległe komórki, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych w Ustawie lub Statucie dla innych osób lub organów, zgodnie z misją i strategią Uczelni.
  2. Do obowiązków Kanclerza należy w szczególności:
  • organizowanie i koordynowanie działalności administracyjnej w Uczelni;
  • realizowanie polityki osobowej i płacowej Uczelni w stosunku do podległych mu pracowników;
  • pełnienie funkcji przełożonego w stosunku do pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, zatrudnionych w podległych komórkach;
  • ustalenie zasad zarządzania majątkiem rzeczowym Uczelni;
  • inicjowanie i realizacja projektów rozwojowych Uczelni.
  1. Ponadto do obowiązków Kanclerza należy:
  • kierowanie działalnością administracyjną, gospodarczą i techniczną Uczelni z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla Rektora, prorektorów, Kwestora oraz dziekanów;
  • nadzorowanie właściwej i racjonalnej gospodarki majątkiem rzeczowym;
  • nadzór nad właściwym wyposażeniem jednostek organizacyjnych Uczelni w sprzęt, meble i inne środki oraz stwarzanie warunków należytego ich przechowywania i zabezpieczania przed zniszczeniem, kradzieżą itp.;
  • kierowanie działalnością inwestycyjną Uczelni i współdziałanie w tym zakresie z Kwestorem.
  1. Do uprawnień Kanclerza należy:
  • reprezentowanie Uczelni i występowanie na zewnątrz w zakresie swoich obowiązków;
  • składanie wniosków do Rektora o powołanie zastępców kanclerza, kierowników komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy swojego Pionu;
  • wydawanie zarządzeń i pism okólnych regulujących szczegółowo działalność administracyjno-gospodarczą i techniczną nadzorowanego Pionu i Uczelni;
  • zatwierdzanie premii dla pracowników i kierowników komórek organizacyjnych
  • podległego Pionu, zgodnie z regulaminem wynagradzania;
  • podejmowanie decyzji w sprawach lokalowych Uczelni;
  • podejmowanie decyzji dotyczących odsprzedaży zbędnych lub niepełnowartościowych składników majątkowych o wartości rynkowej nieprzekraczającej 6 tys. euro, a w przypadku, gdy wartość tych składników przekracza wyżej wymienioną kwotę, po uzyskaniu zgody Rektora;
  • podejmowanie działań i decyzji zapewniających zachowanie, właściwe wykorzystanie majątku Uczelni oraz jego powiększanie i rozwój;
  • zawieranie umów płatnych z bezosobowego funduszu płac w zakresie działalności komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy Pionu Kanclerza do kwoty niewymagającej przeprowadzenia postępowania zgodnie z Prawem zamówień publicznych;
  • podejmowanie decyzji w sprawie kasacji składników majątkowych;
  • powoływanie doraźnych komisji i ustalanie zadań tych komisji w sprawach
  • należących do kompetencji Kanclerza lub innych, zleconych przez Rektora;
  • powoływanie pełnomocników do realizacji zadań w zakresie działalności
  • administracyjnej, nie należących do kompetencji organów Uczelni lub jednostek organizacyjnych.